Освітня програма: п’ять запитань і відповідей - Планування в школі - Кейс адміністратора - Каталог файлів - Ємільчинський відділ освіти
 
Меню сайту
Категорії розділу
Планування в школі [1]
Атестація педпрацівників [2]
Посадові інструкції [0]
Інструкції з ТБ та ОП [0]
Зразки наказів [0]
Бланки документів [5]
Індивідуальне навчання [1]
Охорона дитинства [1]
ДПА [3]
Матеріали по державній підсумковій атестації учнів
Атестація школи [1]
Матеріали по атестації навчального закладу
Пошук
Форма входу
Привіт: Гість

Шановний гість, мы раді Вас бачити на нашому сайті. Будь-ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!

Випадкове фото










Конкурси












Наше опитування
Що є більш ефективнішим: створення освітніх округів чи міжшкільних факультативів?
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Кейс адміністратора » Планування в школі

Освітня програма: п’ять запитань і відповідей
(49.5 Kb) 27.08.2018, 17:48

Освітня програма — це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом загальної середньої освіти для досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти результатів навчання (ст. 15 Закону України «Про загальну середню освіту»). Які ще документи, крім Держстандарту, лежать в основі освітньої програми? Хто і на скільки її розробляє? Чи можуть заклади загальної середньої освіти працювати за освітніми програмами, розробленими не на основі типових?

На основі яких документів розробляють

Основою для розроблення освітньої програми є:

  • відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти;
  • типові освітні програми закладів загальної середньої освіти, затверджені наказами МОН.

Освітню програму можна розробляти для одного і для декількох рівнів освіти (наскрізна освітня програма).

На скільки розробляють і хто схвалює

Заклад загальної середньої освіти розробляє освітню програму на один навчальний рік. Її схвалює педагогічна рада і затверджує керівник.

Освітню програму, розроблену на основі типових освітніх програм, не потрібно затверджувати у Державній службі якості освіти.

На основі освітньої програми заклад загальної середньої освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує освітній процес і є частиною освітньої програми.

Що має містити

Освітня програма має містити:

  • загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання учнів;
  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою;
  • перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;
  • форми організації освітнього процесу;
  • опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
  • інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти).

В освітніх програмах може бути корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами (ст. 33 Закону України «Про освіту»).

Під час розроблення освітньої програми слід брати до уваги результати навчання (компетентності) учнів, визначені відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти.

Опис системи внутрішнього забезпечення якості освіти, який має містити освітня програма

Складові:

  • кадрове забезпечення освітньої діяльності;
  • навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;
  • матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;
  • якість проведення навчальних занять;
  • моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання:

  • оновлення методичної бази освітньої діяльності;
  • контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розроблення рекомендацій щодо їх поліпшення;
  • моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;
  • створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Чи обов’язково брати за основу типові освітні програми

Заклади загальної середньої освіти можуть використовувати типові або інші освітні програми, розроблені та затверджені відповідно до Закону про освіту та спеціальних законів (ст. 33 Закону України «Про освіту»).

Освітню програму, що розроблена не на основі типових освітніх програм, має затвердити Державна служба якості освіти після експертизи. Її мета — перевірити, чи відповідає ця освітня програма вимогам Державного стандарту початкової освіти та чи можна використовувати її у закладах загальної середньої освіти.

У листі МОН від 25.05.2018 № 1/9-344 визначені освітні програми, які за результатами експертизи Державної служби якості освіти відповідають Державному стандарту, зокрема:

  • Освітня програма для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти за системою розвивального навчання Д. Б. Ельконіна, В. В. Давидова та ін.« (автори та укладачі — І. Старагіна, Г. Захарова, Г. Жемчужкіна, К. Пінсон, О. Перепелицина, Н. Сосницька);
  • Освітня програма для початкової школи за педагогічною технологією «Росток» (автор — Т. Пушкарьова);
  • Освітня програма «Початкова школа: освіта для життя» (авторський колектив Київського університету імені Бориса Грінченка, загальна редакція В. Огнев’юка);
  • Освітня програма «На крилах успіху» для учнів 1-2 класів закладів загальної середньої освіти (Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук, науковий керівник творчої групи — А. Цимбалару);
  • Освітня програма початкової освіти за вальдорфською педагогікою (Асоціація вальдорфських ініціатив в Україні, автори — Д. Косенко, О. Мезенцева);
  • Освітня програма для 1-2 класів за системою розвивального навчання у закладах загальної середньої освіти (Центр психології і методики розвивального навчання, авторський колектив — С. Ломакович, Л. Тимченко, С. Жукова, О. Кондратюк);
  • Освітня програма початкової освіти «Світ, в якому я живу» для 1-2 класів (авторський колектив — С. Якименко, Н. Іванець, А. Тарасюк, Т. Філімонова);
  • Освітня програма початкової освіти в науково-педагогічному проекті «Інтелект України», цикл І — 1-2 класи (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, науковий керівник — І. Гавриш).

Яка участь батьків

Батьки учнів мають право обирати заклад загальної середньої освіти, освітню програму, вид і форму здобуття відповідної освіти (ст. 55 Закону України «Про освіту»).

Оскільки окремі освітні програми, розроблені не на основі типових, потребують додаткових видатків на придбання навчальних матеріалів за батьківські кошти, батьків слід залучати до вибору таких освітніх програм (лист МОН від 27.03.2018 № 1/9-181).

Освітню програму закладу загальної середньої освіти та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, слід оприлюднити на сайті закладу освіти, а якщо сайту немає — на сайті його засновника.

Нормативні документи для розроблення освітньої програми у закладі загальної середньої освіти

Державні стандарти:

Типові освітні програми закладів загальної середньої освіти, зокрема для:

Категорія: Планування в школі | Додав: emosvita | Теги: навчальний план, НУШ, планування, освітня програма
Переглядів: 17 | Завантажень: 11 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Годинник
Контактні дані
Адреса: 11201 Житомирська область, смт. Ємільчине, вул. Військова, 9
Тел/факс: (04149)4-24-28, (04149)2-13-78
E-mail: emfox@ukr.net
Визначні події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини освіти
Корисні матеріали

Щодо вивчення у ЗЗСО навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році

Вимоги до проведення ДПА учнів 9 та 11 класів у 2015 році

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1/9-779 від 25 жовтня 2012 року "Щодо атестації педагогічних працівників"

Лист Міністерства № 1/9-71 від 14.02.2015 "Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу"

Про управлінське забезпечення закінчення навчального року та проведення ДПА у ЗНЗ Ємільчинського району

Рекомендації для ЗНЗ щодо оформлення та передачі результатів відбору електронних версій підручників для 4 та 7 класів

Нормативні документи ДПА 2015 року

Статистичні форми річного звіту бібліотеки

Лист ІМЗО від 14.09.2016 №2.1/10-2166 “Про методичні рекомендації до відзначення 150-річчя від дня народження Михайла Грушевського”

План індивідуальної підготовки й проходження атестації

Державні установи














Друзі сайту